Fredag

Just hemkommen från en väldigt trevlig spelning. Min vän Levi sjöng låtar från Dylans kristna period, vilket faktiskt var långt mycket bättre än man kan tro. Tack Levi.



Jag och Johanna har diskuterat äkthet och arv idag. Hon menar att jag är en av de som blir ointresserade så fort något blir för populärt. Det är förstås helt fel. Jag unnar många personer jag gillar framgång och tycker faktiskt att alla former av protektionism i syfte att hålla något för sig själv är ganska fånigt. Däremot kan jag tycka att det är synd när framgången innebär att personen eller personerna figurerar i ovärdiga sammanhang, så att deras artistiska avtryck kompromissas. Således är det väldigt tråkigt när verk och personer kommersialiseras sönder och deras arv blir en t-shirt på H&M och inte minnet av deras roller som tankeväckare och och provokatörer.



Jag har haft tenta idag, det gick helt ok och jag räknar med att jag kan lägga den till handlingarna. Det konstigaste som inträffat under det senaste dygnet är nog att jag för första gången på väldigt länge hade en riktig jävla ångestnatt. Ni har säkert upplevt det själva, en sån natt då man måste ha på tv'n eller lyssna på musik för att blockera huvudet med externa intryck istället för att ligga och och tänka. Igår började min näsa skjuta ut blod, jag tror att jag lider av övertryck. Det är bara ett par veckor kvar tills jag åker till Manchester och stannar där över den resterande delen av terminen och jag känner nog att det ska bli jobbigare än vad jag vill erkänna att vara ensam utan Johanna, hon har gjort så mycket för mig och jag har svårt att förhålla mig till att vara utan henne, även om det bara rör sig om en och en halv månad.
Jag känner mig orolig, stressad och taggig och jag är rädd att jag ibland tar ut det på Johanna, vilket i sig är en fruktansvärd kontradiktion, då jag istället borde försöka göra det bästa av de närmaste veckorna.

Ikväll är The Jesus and Mary Chain helt rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0