En smygstart är också en start.

Mognat punkhjärta minns
blickar mot konstruerade minnen som först i denna stund finns
ung kärlek iklädd sommarskrud
där ljummen folköl smakar av gud
våra snubblande steg blir till en dans
det är minnen av en värld som aldrig fanns

Jävlar, alltså.
En kväll med alla medelklassens förtecken samlade väcker minnen från tider då jag gjort allt för att bekämpa demsamma. Rödvinet för mig till musik som plockar mig tillbaka till en tid då jag var otrygg, rädd och arg i en osalig röra och jag vet inte varför, men jag vill omfamna det, smeka dess ångest och föra mitt tonårs-jag i en destruktiv dans mot gryningen. Jag bugar mig i vördnad till mig själv; Markus, Muck, Macke, Castro, Super-se-sur-ut, Bajen, Stirrarn och alla jag någonsin varit eller åtminstone delvis kommer att vara. Tack för resan mot nuet, vi må ha haft våra sammandrabbningar, men i slutändan älskar jag er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0